Mario Super Bros.


Succesul avut incepand din 1985 cand a fost creat Mario, de catre designer-ul de jocuri video Shigeru Miyamoto, a facut ca acest personaj sa devina cu brand, iar imaginea lui sa fie vanduta si prin alte metode decat prin jocuri Mario.
Cei mai multi bani si cele mai profitabile sunt evident acele jocuri Mario original, care desi au fost modificate pe parcursul timpului, pastreaza linia initiala a jocului, aceleasi personaje si sunt doar o continuare a aventurilor initiale. 
Si totusi inafara de acele jocuri Mario original, acest personaj si-a facut loc si in alte medii decat cele a jocurilor video.  Mario apare in propriul serial TV: The Super Mario Bros. Super Show!  in anul 1989. Acest serial produs de catre cei de la Fox, a facut inconjurul lumii, inca fiind posturi de televiziune care il difuzeaza. Si pentru ca serialul TV a fost doar lansarea acestui personaj pe micul ecran, in 1993 Mario apare intr-un film de actiune cu un succes destul de mic, avand intriga bazata pe povestea a doi frati Mario si Luigi care descopera un univers paralel. In acest univer paralel ei trebuie sa se lupte cu un rege malefic, pentru a o elibera pe printesa si a salva lumea.
Inafara de banii facuti din jocuri Mario originale, showuri si emisiuni TV, Mario a mai insemnat si crearea a diverse obiecte comerciale si a unei culturi populare bazata pe personajul sau. Imaginea lui a fost transpusa pe tricouri, pixuri, cani, jocuri de tip board –game, papusi si multe altele. 
Este un personaj care va ramane un icon in domeniul jocurilor video, care inca este profitabil si este indragit atat de copii cat si de adultii din intreaga lume. Cine ar fi ghicit ca la inceput Miyamoto, nu a crezut ca acest personaj va fi popular si a vrut sa i schimbe numele in “Mr Video”... Se pare ca pana la urma acesta a fost un pariu castigator.

No comments:

Post a Comment