De ce mi se pare inutil un telefon

De vreo cateva luni  nu mai am telefon. Nu mai am absolut nici o cale de comunicare inafara de internet, iar pe asta nici nu prea am timp sa il folosesc. Telefonul meu s-a stricat si nu mai am bani sa il repar si nici sa imi iau altul pe masura preferintelor mele, asa ca stau fara telefon. Si asa prea multa lume nu ma cauta. Am o singura plangere: lipsa muzicii pe strada, dar am un mp3 vechi care ma ajuta cand vrea. In schimb mi-am dat seama ca un telefon chiar este inutil. Se pare ca oamenii din cauza lipsei de ocupatie si-au inventat tot felul de accesorii inutile, pe care sincer le-as mai utiliza si eu din cand in cand dar nu le prea vad rostul. Telefonul mi se pare inutil deoarece in primul rand omul si-a ales nevoia de a comunica de la distanta. Nimeni nu i-a impus-o adica nu a fost o nevoie de natura fiziologica, deci prin urmare o natura umana. Se zice ca omul ar fi evoluat, dar in prezent comunica pe toate caile, oline, la telefon si uita sa mai comunice fata in fata, uita sa mai faca uz si de relatiile adevarate sau sa poarte pur si simplu conversatii umane.

Telefonul mi se mai pare inutil si din cauza ca cei mai multi oameni au nesansa de a detine un telefon mai putin performant si se creeaza diferente astfel. Cel putin la nivel de scoala sau facultate. Tinerii sunt rai, isi fac grupuri dupa criterii care nici macar nu ar trebui sa existe.

Telefoanele sunt inutile si  pentru ca limiteaza iubirea intre oameni. Adica daca esti la distanta de cineva drag si vorbesti toata ziua la telefon cu acea persoana nu iti mai este atat de dor de ea si parca nu mai simti nevoia sa o vezi atat de mult. Pe de alta parte ne mai raportam si la faptul ca telefonul nu iti permite sa atingi persoana in cauza sau sa o simti, chiar daca comunicam practic tot prin acelasi canal. In plus mie sincer nici nu-mi place sa fiu sunata tot timpul sa dau explicati si sa fac update-uri la telefon, sa zic toata ziua ce am facut, unde am mancat, ce am mancat. Daca am ceva important de zis, da poate…

Aaaa si telefonul mi se pare lipsit de utilitate si pentru ca ne fura din timp. Adica ne ofera ceva in schimbul a altceva. ne rapeste din timp, din imaginatei s din spatiu numai ca sa putem sa ne folosim de tehnologie, oferindu-ne usurinta in comunicare.

No comments:

Post a Comment