Prima experienta

Tuturor ne e frica sau avem ceva temeri cand incercam ceva pentru prima data. Desi ne este frica totusi ne dorim.  Este un amestec de sentimente, de la frica pana la incantare. Primul sarut. Multi am incercat sa-l amanam datorita nestiintei dar toti l-am incercat. A fost un mix de curiozitate cu ideea de scarbos cu limba celuilalt. Insa a trecut cu bine sau cu mai putin bine si am incercat din nou pana ne-am perfectionat.

Asa se intampla peste tot, in orice arie, domeniu. Incepand cu chirurgii care invata pentru prima data sa taia pana la prima zi de scoala.
Aceleasi emotii ne trec pe toti. Si pe studenti  si pe elevi si pe parinti. Daca studentii sunt speriati de taietura proasta sunt totodata incantati de viitorul care si-l formeaza. Daca elevii sunt curiosi de noii colegi sunt speriati de invatatoare. Daca parintii sunt speriati de impactul pe care il va avea prima zi de scoala sunt totodata incantati ca vor socializa. Orice noua experienta este una infricosatoare, grea si plina de greseli. Ma bucur ca sunt mezina, astfel pana sa ma faca pe mine  au epuizat greselile pe sora mea. Pe mine m-au crescut cum trebuie, pe ea au stricat-o.
Glumesc. Indiferent daca experienta am mai avut-o intotdeauna exista o variabila,  o alta circumstanta.

De exemplu examenul de licenta. Inaintea examenului de licenta, am sustinut acelasi proiect pentru un concurs, am fost premiata, iar la licenta am dat-o in bara. Ceea ce a fost diferit au fost profesorii. Variabila. Oricum cu cat castigam experienta mai multa, cu atat vom fi mai buni. Cu cat vom gresi mai mult cu atat voi fi perfecti. Nu putem fi buni decat gresind. Asa ca viitorilor angajatori, asteptati-va sa gresesc o tona pentru a putea invata si pentru a putea deveni cea mai buna.
Primul contact va fi intotdeauna infricosator, indiferent de varsta, de sex, de educatie. Primul contact cu viitori cuscri. Pana in momentul intalnirii pentru ambele parti vor fi cu siguranta cel putin 10 intrebari. Cum ne vom intelege? Cum arata? Daca sunt de treaba? Daca sunt batrani? Si multe altele. Iar dupa momentul intalnirii vor fi alte intrebari. Cum ti s-au parut? Ti-au placut?
Prima experienta a mea cu shaorma. Eu de felul meu nu mananc amestecat nimic. Nu mananc ustoriu niciodata, nu mananc maionez niciodata si celelalte sosuri rosii. Habar nu am ce sunt, dar cand vine vorba sa imi iau shaorma imi iau cu de toate.
Stiind ce contine si stiind ca nu mananc maioneza sau usturoi niciodata nu am vrut sa gust. Pana la un moment dat.

Prietenul meu cand mananc ceva ce ii place mananca cu pofta, facandu-i si pe ceilalti sa manance. Asa m-a determinat si pe mine. A fost prima data cand l-am vazut mancand shaorma si desi nu mancasem niciodata si desi stiam ca e cu de toate am zis sa gust. Mi-era pur si simplu pofta. Nu stiu daca e posibil sa-ti fie pofta de ceva ce nu ai mai mancat, dar mie imi era. Asa ca am gustat. Iar din gustat am ajuns sa o mananc pe toata.

Daca la shaormerie vreau cu de toate, acasa niciodata nu mananc maioneza sau mujdei de usturoi. Pur si simplu acasa nu e la fel. Am incercat sa-mi fac si shaorma acasa cu lipie, tot ce trebuie si nu era buna. Parca nici maioneza nu voiam sa-mi pun. Asa ca nu va fie frica sa experimentati, indiferent in ce arie e noutatea. S-ar putea sa va placa.

No comments:

Post a Comment